Goblin Coaster. Gra planszowa - Ursula Hermens-Meyberg, Jan Meyberg - recenzja




„Goblin Coaster” to wydana przez Wydawnictwo Egmont dynamiczna gra kooperacyjna, która stawia przed graczami wyzwanie pracy zespołowej, szybkiego podejmowania decyzji i wyczucia przestrzennego. Jej nietuzinkowe zasady i przyjazny dla rodziny charakter sprawiają, że jest to świetny wybór zarówno na wieczory w gronie przyjaciół, jak i rodzinne rozgrywki. Już na samym początku gra przyciąga wzrok ciekawą i kolorową oprawą graficzną i solidnym wykonaniem elementów.

Od pierwszej partii widać, że gra ma na celu wywołanie ekscytacji i zdrowego chaosu. Gracze współpracują, by zbudować trasę Goblińskiej Kolejki Górskiej, losując kafelki z woreczka, przekręcając klepsydrę pełniącą funkcję wagonika i starając się unikać przeszkód. Czas jest największym wrogiem drużyny, co generuje intensywne emocje i wymaga szybkiego myślenia.

Losowość związana z dobieraniem kafelków oraz narzędzi zmusza graczy do improwizacji, co sprawia, że każda rozgrywka jest unikalna. Zróżnicowanie przeszkód – skały, nietoperze czy pajęczyny – wprowadza dodatkowy element strategii. Jeśli drużyna chce wygrać, nie wystarczy działać indywidualnie – kluczowe jest efektywne porozumiewanie się i wspólne planowanie kolejnych ruchów.

„Goblin Coaster” to świetna propozycja dla rodzin ze starszymi dziećmi (8+) oraz grup znajomych, które cenią gry wymagające współpracy. Jest na tyle prosta w zasadach, że szybko wciągnie młodszych graczy, ale równocześnie oferuje aż pięć poziomów trudności, dzięki którym także bardziej doświadczeni miłośnicy planszówek znajdą w niej wyzwanie.







MJ









Gra wydana przez





Komentarze